Európska únia
Komentáre
-
Prečo vznikla Európska únia:
Po prečítaní a samozrejme pochopení tohoto článku sa "analýzy" ako tá hore od @Peter MMXX stanú len tým, čim sú: zbytočným balastom a zavádzaním - či už úmyselným, alebo prameniacim z úplneho nepochopenia metód ovládania - vládnutia a prebiehajúcich procesov.
0 -
Európski diplomati odobrili vznik Diplomatickej akadémie EÚ
Brusel 21. mája (TASR) - Diplomati členských krajín v utorok na zasadnutí Rady EÚ pre všeobecné záležitosti v Bruseli odsúhlasili zriadenie Diplomatickej akadémie Európskej únie (EUDA).
EUDA bude poskytovať vzdelávanie a odbornú prípravu v oblasti vonkajšej činnosti EÚ, najmä spoločnej zahraničnej a bezpečnostnej politiky diplomatom z členských štátov a zamestnancom inštitúcií EÚ pôsobiacim v oblasti vonkajších vzťahov. Cieľom je rozvíjať a podporovať spoločné chápanie úlohy EÚ vo svete, šírenie osvedčených postupov vo vzťahu k vedeniu diplomacie EÚ a upevňovanie ducha "európskeho diplomatického zboru".
EUDA by mala prispieť k vytvoreniu "kritického množstva" európskych diplomatov, ktorí hlbšie rozumejú zásadám, cieľom, hodnotám, záujmom a globálnej úlohe EÚ, aby boli schopní efektívne pôsobiť v delegáciách EÚ, či už sú vyslaní Bruselom cez Európsku službu pre vonkajšiu činnosť (ESVČ) alebo prostredníctvom svojich vnútroštátnych štruktúr.
Činnosti v oblasti vzdelávania a odbornej prípravy sa budú realizovať v partnerstve s Európskym kolégiom (College of Europe, skrátene Coleurope) z belgického mesta Bruggy s dlhoročnými skúsenosťami v oblasti vzdelávania a odbornej prípravy v oblasti vonkajšej činnosti EÚ. Naplánované sú štyri ročníky, od akademického roku 2024 – 2025 až po 2027 – 2028.
EUDA bude pracovať pod vedením vysokého predstaviteľa EÚ pre zahraničné veci a bezpečnostnú politiku a jej činnosť bude usmerňovať riadiaci výbor zložený zo zástupcu z každého členského štátu a zástupcov Európskeho parlamentu, Rady EÚ a Európskej komisie.
Vyčlenený rozpočet pre program odbornej prípravy v období od 1. júla 2024 do 30. júna 2025 bude niečo vyše 1,7 milióna eur.
1 -
Krajiny EÚ definitívne prijali nový Kódex schengenských hraníc
Brusel 24. mája (TASR) - Ministri členských krajín (Rada EÚ) v piatok v Bruseli definitívne schválili nový Kódex schengenských hraníc, čiže súbor pravidiel, ktorý sa zaoberá riadením vnútorných a vonkajších hraníc, ako aj pravidlami upravujúcimi hraničnú kontrolu osôb prekračujúcich vonkajšie hranice Únie.
Prijatie kódexu má zásadný význam pre zvýšenie odolnosti schengenského priestoru voči súčasným a budúcim krízam na vonkajších hraniciach. Zabezpečuje tiež, že ľudia žijúci a cestujúci naprieč EÚ môžu plne využívať výhody cestovania bez hraníc.
Kódex zavádza možnosť prijať celoeurópske opatrenia, ktoré obmedzia prístup štátnych príslušníkov tretích krajín do EÚ v prípade rozsiahlej zdravotnej krízy. Zavádza tiež postup, ktorý pomôže riešiť sekundárny pohyb migrantov (z jedného členského štátu do druhého) a ponúka riešenia pre inštrumentalizáciu migrácie, čiže jej zámerné riadenie zo strany tretích krajín.
V prípade rozsiahlej krízy v oblasti verejného zdravia nové pravidlá umožňujú zaviesť harmonizované dočasné cestovné obmedzenia na vonkajšej hranici EÚ. Počas pandémie ochorenia COVID-19 mohla EÚ vydať len nezáväzné odporúčania týkajúce sa cestovných obmedzení do členských štátov. Okrem cestovných obmedzení môže Rada EÚ zaviesť aj testovanie, karanténu a samostatnú izoláciu a ďalšie opatrenia súvisiace so zdravím pre občanov tretích krajín vstupujúcich do EÚ.
V záujme boja proti inštrumentalizácii migrácie zmenený a doplnený Kódex schengenských hraníc ponúkne členským štátom možnosť obmedziť počet hraničných priechodov, skrátiť ich otváracie hodiny a posilniť opatrenia hraničného dozoru.
Revidovaný kódex objasňuje existujúci rámec pre opätovné zavedenie a predĺženie kontrol na vnútorných hraniciach, čo je možné v prípade vážneho ohrozenia verejného poriadku alebo vnútornej bezpečnosti. Členské štáty budú musieť posúdiť nevyhnutnosť a primeranosť tohto rozhodnutia a posúdiť, či sa sledované ciele nedajú dosiahnuť inými prostriedkami.
Revidované nariadenie stanovuje maximálne trvanie, počas ktorého sa môžu tieto kontroly na vnútorných hraniciach zachovať. Kontroly na vnútorných hraniciach, ktoré boli pred opätovným zavedením oznámené Európskej komisii, členským štátom a Európskemu parlamentu, môžu zostať v platnosti maximálne dva roky. Vo výnimočných situáciách sa môžu predĺžiť o ďalších šesť mesiacov, ktoré možno raz predĺžiť na celkové trvanie jedného roka.
Možnosť využívať alternatívne opatrenia, ktoré zvyčajne pozostávajú z policajných kontrol a cezhraničnej spolupráce, by mala povzbudiť členské štáty, aby obmedzili opätovné zavedenie dočasných hraničných kontrol. Tieto opatrenia musia byť jasne odlišné od systémových kontrol osôb na vonkajších hraniciach.
Nový postup odovzdávania umožní členskému štátu odovzdať štátnych príslušníkov tretích krajín zadržaných v pohraničnej oblasti a zdržiavajúcich sa nelegálne na jej území do členského štátu, z ktorého prišli.
Revidovaný kódex nadobudne účinnosť dvadsiatym dňom po jeho zverejnení v Úradnom vestníku EÚ a bude priamo aplikovateľný v členských krajinách Únie.
1 -
Jedete rychle, auto vás samo potrestá. Nařízení EU od 1. července
Kdo si od letošního července pořídí nové vozidlo, musí počítat s tím, že mu již nebude při překročení maximální povolené rychlosti hrozit postih jen v případě, když narazí na policii. Potrestá ho i jeho vlastní vůz. Nová auta prodávaná od příštího měsíce už totiž budou muset na základě nařízení Evropské komise být vybavené systémem ISA, který řidiče potrestá i při sebemenším překročením rychlosti. Pokud řidič nezpomalí auto poté, co jej „okřikne“, může mu začít tlačit pedál plynu zpět proti noze či dokonce započne samo zpomalovat. Komise se přitom netají tím, že nejde jen o bezpečnost. Auta tak mají činit i „kvůli klimatu“.
Pozn: To bude mrtvých....dovedete si představit, co se bude dít na dálnicích, když se prostě jen budete snažit ujet rozdováděnému kamionu, nebo se dostat z problémové situace, či bude potřeba rychle dokončit manévr a auto začne brzdit bo EU a klima. Jen ten naložený kamion za vámi to nebude vůbec čekat...
3 -
Kaktus povedal/-a: Jedete rychle, auto vás samo potrestá
Výchova vodičov začala už vyzváňačmi pri nezapnutých bezpečnostných pásoch. Ľudia si zvyknú, veď je to len pre ich bezpečnosť :)
Ďalší krok bude, že ti po takomto príspevku do verejnej diskusie ráno auto odmietne naštartovať.
1
Kategórie
- Všetky kategórie
- 1 Možnosti, riešenia, východiská, ciele
- 213 Politika a udalosti
- 81 Udalosti a politika na Slovensku
- 24 Udalosti a politika v ČR
- 61 Zahraničná politika a udalosti
- 50 Globálna politika a udalosti
- 26 Analýzy
- 4 Domáci analytici
- 19 Zahraniční analytici
- 3 Metódy vládnutia
- 25 Svetonázor
- 24 Dejiny a chronológia
- 49 Ideológia - filozofia, náboženstvo, technológia
- 18 Ekonomika a financie
- 32 Genocída vs. zdravie
- 10 Sila, zbrane, vojna
- ___
- 46 Egregoriálno-matričné riadenie
- 12 Jazyk životných okolností
- 2 Osnova bezhrozbového života - Osbeživa
- 12 DVTR
- 238 KSB
- 17 Kultúra
- 8 Filmy, videá
- 4 Literatúra
- 4 Hudba
- 38 Zdravie
- 2 Záhrada
- 13 Liečenie
- 19 Podnety k fóru
- 5 Pomôcky a návody k fóru
- 116 Mimo kategórií