Toto plánujú so slovenským školstvom
Komentáre
-
@Lavazza povedal/-a:
Ozivujem tuto tému zo starého fóra. Otazky súvisiace so školstvom. Grohlingova vychytávka poskytovania zdravotnej starostlivosti aj s komentárom. Ako rodič, ktorý toto podpíše musí byť ignorant alebo dement:Bola k tomu 8.9. debata v televizii Slovan https://www.facebook.com/televiziaslovan/videos/1068995473746842
Na yutubku už zmazané
3 -
@JankA povedal/-a:
@Lavazza povedal/-a:
Ozivujem tuto tému zo starého fóra. Otazky súvisiace so školstvom. Grohlingova vychytávka poskytovania zdravotnej starostlivosti aj s komentárom. Ako rodič, ktorý toto podpíše musí byť ignorant alebo dement:Bola k tomu 8.9. debata v televizii Slovan https://www.facebook.com/televiziaslovan/videos/1068995473746842
Na yutubku už zmazané
Našťastie naša škola nemala to potešenie byt zaradená do tohoto zoznamu. Ja som napr nepodpísala ani súhlas na zverejňovanie fotiek, lebo pani učiteľka veselo cápe fotky deti na fb, na stránku školy, kde má pristup v podstate hocikto. Tak moje deti na fotkách nie sú, čo už…
8 -
Ján Radomil Papuga
26. august ·
Ja v kurikulárnej komisii
Priatelia, viete, že som v komisii, ktorá pripravuje nové kurikulum. Viete mnohí aj to, že som vstúpil do politickej strany. Rozpisovať to nebudem, lebo rešpektujem, že tu niektorí nechcete politizovať. To však nemení môj názor, že zmena aj slovenčiny nejde zdola, žiaľ, iba zhora. Ako tieto dve veci súvisia? Dnes mi písali zo známeho denníka, že kandidujem do komunálnej politiky a či moje členstvo v kurikulárnej rade nebude konfliktom záujmov. Chápete, miestny poslanec bude zasahovať z hľadiska obce do obsahu SJL. Ale, má to háčik!!! Kto ma pozná, vie, že nestojím o komunálnu politiku. Teda ani nekandidujem v komunálnych voľbách. A ani nebudem. Ja sa pýtam, kto má záujem na tejto téme a na spochybnení môjho pôsobenia v kurikulárnej rade. Naša strana ešte nemá parlamentné preferencie, takže nikoho neohrozujeme. Keby sme ich mali, tak by som chápal záujem médií, nového kandidáta na ministra treba zničiť, pardon, každého záujemcu o politiku treba zničiť. Isté však je, že v komisii vystupujem rázne a minule som dôrazne zopakoval moje pripomienky. Pripomienky, ktoré nehovorím za seba, ale za Vás, lebo som presvedčený, že Vás nový ŠVP odrovná. Nechcem konšpirovať, ale nechápem ten záujem spochybniť moje odborné, no rázne pôsobenie v komisii. A možno mi čoskoro príde papier o vylúčení z rady. Pravdupovediac, som tam kvôli Vám, lebo približne poznám Vaše názory a pokúšam sa ich sprostredkovať.
/Je u Tarabu/
/ŠVP - štátny vzdelávací program/Ján Radomil Papuga
2. november ·
Pripomienkovanie ŠVP
Nové kurikulum SJL, SJSL a iných predmetov pre ZŠ sa bude pripomienkovať od konca novembra do 16. 12. 2022. Buďte v strehu. Keď bude link, zverejním ho.
/Zatiaľ nič nedal./vygúglila som:
https://www.skolske.sk/clanok/59862/j-horecky-zacali-sme-konzultaciu-projektu-noveho-kurikula-pre-vsetky-cykly0 -
Zora povedal/-a: 2. november ·
Pripomienkovanie ŠVP
Nové kurikulum SJL, SJSL a iných predmetov pre ZŠ sa bude pripomienkovať od konca novembra do 16. 12. 2022. Buďte v strehu. Keď bude link, zverejním ho.
/Zatiaľ nič nedal./No ale toto rieši pani Nachtmanová na Infovojne pomaly rok s touto akože reformou, skôr deformou školstva. Ide to však v jednoznačnom smere zničiť, čo sa dá. Ináč ja záchranu nevidím ani v tzv. "komunitných školách", kde síce učia nadšení rodičia, ale zväčša nabehnú na nejaký systém, z ktorého vidia len kúsok.
Učebnici, ktoré majú deti na prvom stupni sú jedna katastrofa, vyzerajú ako komiksové zošity. Niekto by mohol povedať, ale sú pekné farbené na rozdiel od tých socialistických. Áno, akurát, že malé dieťa nevie postihnúť toľko podnetov naraz. Ešte aj tá povinná predškolská výchova je mimo.
Každému odporúčam, komu záleží na vzdelaní svojho dieťaťa, aby sa aktívne zaujímal. Podľa mňa aj cesta domškola, ale hladajte také čo vedie skúsený pedagóg, je jedno, že neučí matematiku Hejného metódou, ani ja som sa ju tak neučila a chodila som na matematické olympiády.
AK sa chcete presvedčiť, ako vyzerajú schválené učebnice, ktoré na školách používajú, nech s apáči:
https://www.aitec.sk/produkt-preview-ng/matematika-pre-druhakov-ucebnica-180#flipbook/page-20
Môžete si tam nájsť aj iné. Ale úplný gól je napr. vlastiveda, dávala som to vyššie, ale skúsim znova, pri konci vojny sa vôbec nepíše, že Slovensko oslobodila sovietska armáda, ani to, že Slavín je pomník práve týmto hrdinom https://www.aitec.sk/produkt-preview-ng/vlastiveda-pre-stvrtakov-1-cast-229#flipbook/page-34), tu je učebnica, kedy to niekoho zauímalo.
Toto je len malý výňatok problému.
3 -
Lavazza povedal/-a: ...ale hladajte také čo vedie skúsený pedagóg, je jedno, že neučí matematiku Hejného metódou, ani ja som sa ju tak neučila a chodila som na matematické olympiády.
Mno, zde spíše počítám, že jsi na ty matematické olympiády mohla chodit právě proto, že jsi se NEučila tzv. Hejného metodou.
Z toho, co čtu mezi řádky o této "metodě"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hejného_metoda_výuky_matematiky
tak to není nic pěkného.
Pokud ještě uvážíme, jak moc a kým je to tlačeno (...učí již přes 750 z 4100 základních škol v ČR.), nebude to nic, co bych chtěl pro svoje děti.
Pokud i na wikipedii byli nucení uvést o této metodě sekci "Kritika Hejného metody", tak ve skutečnosti bude té kritiky mnohem více. V dnešní době nekritizují "zpátečníci", ale lidé zoufalí z "progresívních" a "inkluzivních" metod prosazovaných kdoví-kým placenými euro-neziskovkami (zhusta obsazenými jewrejskými kádry typu "českého elfa" tzv. Boba Kartouse https://cs.wikipedia.org/wiki/Bohumil_Kartous ).
Hejného neznám, zato Fuchse velmi dobře a proto nemám problém ho citovat (samozřejmě to nemohl říct na plnou hubu, protože by po ní dostal): "Předseda Společnosti učitelů matematiky Eduard Fuchs v minulosti uvedl, že metoda bude vždy menšinová a při nepochopení podstaty jsou výsledky neradostné.". ~ čti: výsledky jsou většinou neradostné
Dále na wiki stojí: "Podle některých hlasů děti zaostávají například v počtech a násobilce. Metoda byla v minulosti předmětem různých argumentačních duelů a prověřování jejích výsledků.".Ostatně vzpomeňme na zrůdný a zhoubný
https://cs.wikipedia.org/wiki/Comenia_Script
Připomeňme si, že takzvané "reformy" a "zjednodušování" písma jdou údery na 1. prioritě zobecněných prostředků řízení.
Zájemce si může přečíst velmi bohatou sekci "Reakce a kritika" z tohoto wiki-hesla. Jsou tam citováni různí lidé z různých oborů. A jejich vyjádření má vždy stejnou šablonu. Nejprve vyjmenují milion nedostatků, problémů, nevýhod, negativních aspektů, "nedomyšleností" a kontroverzí komenia-skriptu a pak dotyčný uzavře ve stylu "je to dobré písmo", "zaveďme to", "je to lepší než teď" atp..
Jenom jedna "zpátečnice" si troufnula mít tento názor: "Písmo Comenia Script celkově příliš neoceňuje, raději by uvítala částečný návrat od vzoru ze 70. let ke vzoru z roku 1932.".
Naštěstí si z toho ta hyena Lencová (autorka komedia-skriptu) udělala byznys: "Po třech letech od začátku testů se jako hlavní problém ukazuje cena pomůcek, které jsou vyráběny monopolně jediným nakladatelstvím Svět a jsou bezmála dvakrát dražší než běžné písanky. Autorka Radana Lencová ovšem nehodlá poskytnout licenci jiným nakladatelstvím, která kritizují, že MŠMT takto umožňuje vznik monopolu. Vysoká cena by podle některých ředitelů škol mohla být bariérou pro další šíření písma.
A hyena je to proto, že si svůj paskvil zaštítila jménem J. A. Komenského.3 -
Zora povedal/-a: Nové kurikulum SJL, SJSL a iných predmetov pre ZŠ sa bude pripomienkovať od konca novembra do 16. 12. 2022.
Dnes bola k tomu debata na Infovojne s pedagogičkou
Cca od 39 min
https://www.infovojna.bz/prehravac/dopoludnie-na-infovojne-s-adrianom-12122022?m=1
0 -
Veď je v mojom príspevku vyššie
2 -
Tak milí rodicia a do pozoru:
Sexuálna a vzťahová výchova by mala byť na slovenských školách po novom povinná. S odvolaním sa na kurikulárnu reformu o tom vo štvrtok v tlačenom vydaní informovali Hospodárske noviny.
O tejto možnosti pred vyše rokom hovoril aj bývalý šéf rezortu Branislav Gröhling, pričom argumentoval údajne dobrými výsledkami z iných krajín, v ktorých povinnú sexuálnu výchovu zaviedli do praxe.
Rozpakov vážne?!?! To sa mi snáď sníva, už vidím ako v rámci podpory učiteľov chodia do školy nesledovať pomýlené indivíduá z mimovládok:
Za úplne najlepšie považujem, aby bola integrovaná do viacerých predmetov,“ povedal minister školstva Ján Horecký a vysvetlil, že by nemalo ísť o samostatný predmet.
Nie je to úplná novinka. Aj v súčasnosti sa o vzťahoch a sexualite učia žiaci niektorých škôl v rámci rôznych predmetov ako biológia, občianska náuka alebo náboženstvo.
Čo a pre koho
V rámci kategórie od 5 do 8 rokov by deti mali mať základné informácie o svojom tele a poznať, že niektoré príbehy v médiách – napríklad rozprávky, sú vymyslené. Mali by rozumieť, že niektoré časti tela sú súkromné, vedieť komunikovať, keď im je niečo nepríjemné, rešpektovať, že naše telá sú rôznych tvarov, farieb a veľkostí.
Pri kategórii od 9 do 12 rokov by mali deti podľa plánov porozumieť tomu, že k ľuďom sa správame s rešpektom bez ohľadu na vek, rasu, sexuálnu orientáciu a pohlavie. Mali by akceptovať, že každý človek sám rozhoduje, či chce byť rodič.
Pokiaľ je reč o kategórii od 12 do 15 rokov, mládež by mala akceptovať, že každý sám bez nátlaku rozhoduje, kedy a či chce začať sexuálne žiť, mali by rešpektovať rôzne hodnoty, akceptovať, že každý z nás sa vyvíja inak, rozumieť znakom zdravého vzťahu, chápať, že sexuálne žiť je na Slovensku legálne od 15 rokov.
Pri poslednej kategórii, od 15 do 18 rokov, by mali žiaci a študenti rozumieť rôznym formám diskriminácie a nátlaku, poznať koncept súhlasu v komunikácii o sexuálnych aktivitách, rozumieť faktorom, ktoré ovplyvňujú, či chcú ľudia deti, hlbšie porozumieť sexuálnym a reprodukčným právam.
0 -
Povedala by som, že učitelia to už /do/teraz vidia všelijako:
"V súčasnosti sa o citlivej téme vyučuje len okrajovo a nie je výnimočné, ak sa s ňou niektorí žiaci nestretnú vôbec." /z článku - štandard/Sexuálna výchova po novom
https://www.skolskyportal.sk/vzdelavanie-vychova/sexualna-vychova-bude-pre-ziakov-povinna-ucitelia-na-nu-nestacia-skoly-si
https://hi-in.facebook.com/107698035115480/photos/a.107704148448202/158545736697376/?type=3Zas tak tragicky ako Taraba by som to nevidela, niečo sa do papierov napíše /plány/ a niečo iné zrealizuje. Pokiaľ teda nebude napr. matematiku učiť gendermagor. Pre učiteľov hlavných predmetov alebo tých s nízkou časovou dotáciou je podstatné vysvetliť dôležité učivo, nie hentaké sprostosti.
Zaujímavé, ako presne vedia, ktorého riaditeľa nadšeného treba osloviť - farebný plot hovorí sám za seba.Čo sa týka prednášok, primárne by školy mali volať ľudí z CPPPaP - Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie.
Vidím hlavne vyrábanie ďalšej všeobecnej hystérie.
2 -
Snad aj nejake dobre spravy: https://www.topky.sk/cl/10/2449197/Skola-v-Banskej-Bystrici-si-myslela--ze-je-to-vtip--Kanadan-jej-po-smrti-odkazal-neskutocny-balik
"Bolo pre nás veľkým prekvapením, keď približne pred polrokom prišla do našej školy žena, ktorá hovorila po anglicky a tvrdila, že nám chce dať peniaze, aby naplnila poslednú vôľu svojho brata. Brali sme to najprv ako žart, nakoniec však vysvitlo, že je to Maria Gazdarica a jej brat naozaj našej škole odkázal veľký finančný obnos,"
Väčšinu peňazí použili práve na zriadenie učebne, vystačilo však aj na traktor a nákladné auto pre potreby školskej autoškoly.
Co je ale zvlastne:
Spojenú školu vybrali experti Európskej komisie a Svetovej banky medzi osem pilotných škôl, ktoré sa zmenia na moderné vzdelávacie inštitúcie. V rámci iniciatívy Catching-UpRegions získala viac ako štyri milióny eur, ktoré poslúžia na rekonštrukciu haly a odborných pracovísk vo Vlkanovej, ako aj na nové technológie a vybavenie pre výuku elektromobility a autoopravárenstva. Škole sa tiež podarilo získať vyše tri milióny eur z IROP, z čoho zateplila viacero svojich objektov a zakúpila vybavenie.
2 -
@Zora povedal/-a:
Vidím hlavne vyrábanie ďalšej všeobecnej hystérie.Sladko spinkaj ďalej, len to prebudenie - mnohé vykonávacie predpisy, o ktorých ani len netušíš, už sú u svojho adresáta, to sa ani nedá odsledovať, prečítaj si niečo o severských krajinách a ich výchove, ako môžeš pochybovať, že vybraní neplnia svoje určené zadania.
0 -
@Kancelar povedal/-a:
Co je ale zvlastne:Spojenú školu vybrali experti Európskej komisie a Svetovej banky medzi osem pilotných škôl, ktoré sa zmenia na moderné vzdelávacie inštitúcie. V rámci iniciatívy Catching-UpRegions získala viac ako štyri milióny eur, ktoré poslúžia na rekonštrukciu haly a odborných pracovísk vo Vlkanovej, ako aj na nové technológie a vybavenie pre výuku elektromobility a autoopravárenstva. Škole sa tiež podarilo získať vyše tri milióny eur z IROP, z čoho zateplila viacero svojich objektov a zakúpila vybavenie.
veľmi to pripomína dej spred možno 10 rokov, keď jedna luxemburská firma zachcela sponzorovať záujmové aktivity istého nemenovaného dobrovoľníckeho spolku z istej nemenovanej organizácie. Keďže členovia sa za cudzie peniaze mohli venovať svojej záľube na vyššej úrovni, nadšene spoluprácu prijali. Nikto nežiadal výkazy o vynaložených prostriedkoch a v rámci propagácie boli požiadaní o vytvorenie edukačného materiálu pre 1-4. ročník, kde 1,2 str. vysvetľovala deťom tému a 3,4 strana bola v danej téme posunutá do roviny praktickej v téme migrácie (osôb) - čo má dieťa urobiť, keď niekde stretne migranta - doviesť ho do inštitúcie, kde sa má prihlásiť, poskytnúť mu pomoc, postarať sa oňho v presných praktických pokynoch. veľmi sofistikované. No a tento výukový materiál už sa kontroloval a nasledovali uskutočnené besedy v školách. Takže pilotná škola za peniaze, ktoré dávno mali byť na slovensku investované, omrvinky z bohatého stola za to, že budete takí, ako chceme, výstavný príklad, ostatným nedáme, nech sa sami snažia byť ako vy, prišiel bohatý strýčko, kto chce lízatko??? ach akí sú naivní, myslia, že všetko je za peniaze
4 -
Tak, treba byt bdeli, mili rodicia:
Toto dnes priniesli do jednej nemenovanej škôlky, kde chodia deti od 2 do 6 rokov. Ponúkli učiteľkám akciovú cenu 3 eurá za kus, vraj treba deti vzdelávať,“ poukazuje poslanec na spomínanú knižku, ktorá je „obohatená“ ilustráciami či pojmami, ku ktorým nájde dieťa v knižke vysvetlivku.
Poslanec upozorňuje na to, že rodičia možno ani nevedia, ako sa rôzni aktivisti cez pochybné mimovládky snažia o sexualizáciu detí skrze školstvo. Ďalej informuje, že táto knižka sa predáva v kníhkupectvách a vraj je určená deťom od 7 rokov.
„Veľmi však pochybujem, že bežný rodič má záujem o to, aby si jeho malé dieťa listovalo v knihe, kde sú obrázky súložiacich dospelákov. A už vôbec nemusíme detskú myseľ zamestnávať pojmami ako prezervatív, klitoris či masturbácia, nieto ešte výkladom o existencii všelijakých sexuálnych orientácií,“ skonštatoval Kočiš.
5 -
Jak naučit děti přemýšlet a ne myslet si. Návod od žreců. Použít staré učitele.
https://dzen.ru/video/watch/63d92fd4f2824b6885585a520 -
Zora povedal/-a: Vidím hlavne vyrábanie ďalšej všeobecnej hystérie.
No asi to nie je len hystéria žiaľ:
Zásadnú zmenu má priniesť nová reforma školstva. V nej by mala byť výučba vzťahovej a sexuálnej výchovy pevne zakotvená. Školy budú povinné zaradiť ju ako prierezovú tému do viacerých predmetov.
A že to myslia vážne ukazuje aj toto:
https://www.hlavnydennik.sk/2023/02/13/s-nasim-skolstvom-to-ide-dolu-vodou-videli-ste-uz-ucebnicu-sexualnej-vychovyVideli ste už učebnicu sexuálnej výchovy? Našli sme prvú učebnicu o sexuálnej výchove pre naše deti. A aj keď by sme ju chceli ohodnotiť bez použitia expresívnych výrazov, žiaľ, nie je to možné. Tá učebnica je jeden veľký hnus. Zaujímavé však je, že niečo také sa pripraví v čase, keď štát vedie údajne najkresťanskejšia vláda od vzniku Slovenskej republiky.
Na Školskom portáli nás zaujala informácia o tom, že na svete je prvá pracovná učebnica sexuálnej výchovy. A nebude jediná, vznikne ich celá séria. Vo verzii pre deti vo veku od 10 do 15 rokov, časť „9.2 Sexualita (13 – 15)“, sme našli vysvetlivky skratiek LGBTIQA+. Trochu veľa písmen, ale chápeme, že kvôli všeobecnému rozhľadu je dobré poznať ich význam.
—-/-
Moje deti majú 10 o pól roka. Ja si myslím, že by mali skôr zaoberat riešením rovníc ako týmito p****mi. Som zhnusená a zdesene, info o sexe by mali deťom dať rodicia.Ja chápem že toto fórum sú všetko pricetní rodicia, ale rozhovor je dobrý.
5 -
Nehysterčime.
1.Nafukuje MSM, nafukuje aj alternatíva, každá oblasť iným spôsobom, treba použiť zdravý rozum a čítať medzi riadkami.
2. Nevieme, čo bude zajtra, nie to ešte do septembra.sexuálna výchova /SV/
Vyberám z článku na aktuality.sk:
17.2.23
Zásadnú zmenu má priniesť nová reforma školstva. V nej by mala byť výučba vzťahovej a sexuálnej výchovy pevne zakotvená. Školy budú povinné zaradiť ju ako prierezovú tému do viacerých predmetov.
Hŕstka škôl
V súčasnosti majú školy pri rozhodovaní sa o začlenení vzťahovej a sexuálnej výchovy do osnov absolútne voľnú ruku. Štát im dáva možnosť zaradiť ju v rámci časti Výchova k manželstvu a rodičovstvu do výučby na občianskej náuke, etickej výchove či na biológii.
V realite tak však urobilo minimum škôl. Zuzana Bendíková odhaduje, že ich na Slovensku môže byť okolo dvadsať.
„To, do akej miery je táto osnova napĺňaná, vedia už len tie samotné školy. Z hľadiska systému to funguje tak, že ak si škola túto prierezovú tému vyberie, tak potrebuje určiť osobu, ktorá bude koordinovať jej zapracovanie do predmetov a následne dohliadať, aby sa táto osnova napĺňala,“ ozrejmuje s tým, že v realite sa stáva, že na školy niekedy chodia prednášať aj externé firmy – o menštruácii či kondómoch tak hovoria napríklad výrobcovia hygienických produktov.
https://www.aktuality.sk/clanok/IuxCOXv/mladi-hladaju-informacie-o-sexualite-na-internete-ci-vo-filmoch-pre-dospelych-vedomosti-im-maju-odovzdat-skoly/Prierezová téma nie je predmet. A ako sa obáva "sexuchtivá" z OZ InTYMYta, správne sa obáva, nedá sa kontrolovať, ako sa realizuje.
V jazyku učiteľa to znamená, že začlenenie SV do osnov ešte neznamemená, že je nakoniec aj reálne odučená.
Papier znesie veľa a škola vyzerá moderne. Aj vlk sýty, aj ovca celá.13.1.23
Súčasné osnovy sa venujú vzťahovej a sexuálnej výchove len okrajovo. Tento rok školy čakajú zmeny v kurikulárnej výchove a v novom štátnom vzdelávacom programe sa stane sexuálna výchova povinnou prierezovou témou.
https://www.skolskyportal.sk/vzdelavanie-vychova/povinna-sexualna-vztahova-vychova#=
https://www.raabe.sk/vztahova-a-sexualna-vychova-2Osudy učebníc sú rôzne. Môžu aj zostať zabudnuté v sklade či kabinete. Nebolo by to prvýkrát.
Minister zasiahol do sexuálnej výchovy / Škola nemá formovať sexuálnu orientáciu a identitu, vyhlásil
16.2.23
/výber/
Minister školstva Ján Horecký zožal kritiku, že v oblasti sexuálnej výchovy škrtal. Bývalý minister Branislav Gröhling zo SaS povedal pre Televíziu Markíza, že z pripravovaných osnov vypadla celá veľká téma týkajúca sa antikoncepcie, sexuálnej orientácie a identity mladých ľudí. Zásahy do pripravovaného učiva priznal minister v nedávnom rozhovore pre Postoj.
V nových osnovách bol podľa neho údajne obsah, ktorý sa snažil niečo vnucovať. „Škola nemá právo vstupovať do intimity detí a viesť ich k tomu, že si môžu svoju sexuálnu orientáciu vybrať, a to tak, že ich k tomu priamo vedie. Dieťa má mať v škole bezpečie a rodič záruku, že nikto neprekračuje čiaru intimity a identity jeho dieťaťa.“
Do konca marca má byť hotový nový obsah učiva, ktorý sa v rámci veľkej reformy plánuje zaviesť do škôl od roku 2026. /šk.r. 2026/27/ Prvá tridsiatka škôl podľa nich začne vyučovať od tohto septembra. /šk.r. 2023/24/
„Keď budete vyučovať o antikoncepcii spôsobom, že budete deti ponúkať k tomu, aby ju používali, aby mali prvý sex na základnej škole, bude tu vzbura mnohých rodičov, ktorí povedia: Nesexualizujte naše deti. Keď však nebudete vzdelávať vôbec o tom, že existuje aj nezodpovedný, nepripravený, nezrelý sex s neželanými následkami pohlavných chorôb a neželaného tehotenstva, a nepoviete im, ako to riešia ľudia, ktorí sú už na sex zrelí a pripravení, robíte iný typ chyby,“ povedal v stredu Horecký pred novinármi.
Minister Ján Horecký už aj v minulosti avizoval, že sexuálnu a vzťahovú výchovu neplánuje vyčleniť ako samostatný predmet. Po včerajšom rokovaní povedal, že často dostáva otázky v rámci tejto témy, no školy majú podľa neho zásadnejšie problémy.
„Úprimne, ani dnes to nevidím ako problém. Oblasť sexuality je významnou dimenziou, ale je to v intímnej oblasti, v ktorej sa u dieťaťa nemá kto hrabať,“ vyhlásil. Dodal však, že vzdelávať o tom treba, aby sa deti nedozvedali informácie na ulici alebo na internete.
https://www.postoj.sk/124558/skola-nema-formovat-sexualnu-orientaciu-a-identitu-vyhlasilPetícia z OZ InTYMYta - 2 členky petičného výboru sú tiež autorkami učebnice.
https://www.mojapeticia.sk/campaign/potrebujeme-vzdelavanie-k-bezpecnym-a-zdravym-vztahom/ad5339c8-0033-44e7-906e-5888b5c1f436Minister Horecký - životopis napovie:
https://www.cas.sk/clanok/2721337/zbaveny-obvinenia-znamy-v-krestanskych-kruhoch-kto-je-horecky-ktory-ma-nahradit-groehlinga/2/
https://sk.wikipedia.org/wiki/Ján_Horecký_(minister)Veľmi správne povedal, že školy majú podľa neho zásadnejšie problémy než SV.
Napriek tomu, že učitelia fatálne zlyhali v covidovaní, veľmi by ma prekvapilo masové fatálne zlyhanie v oblasti vyučovania prierezovej témy SV.
2 -
Zora povedal/-a: Napriek tomu, že učitelia fatálne zlyhali v covidovaní, veľmi by ma prekvapilo masové fatálne zlyhanie v oblasti vyučovanie prierezovej témy SV.
No obdivujem tvoj optimizmus, ktorý prameni možno z toho, že si nie v bezprostrednej blízkosti školy.
Tak na skolu kde chodiaxmoje deti, sa pravidelne robí farebný týždeň. Na každý deň je určená farba a deti si môžu nemusia obliecť v danej farbe, trieda sa potom fotí. Nuž ako vysvetlíš dieťaťu, že toto je možno predpríprava a jedného dňa bude dúhovy týždeň. Môže to byt neškodne a nemusí. Prevrátila som oči že fialový deň. Sorry kvoli jednému dňu v škole nedám 10 eur za tričko. Fialovej!!!
PdF UK - Predmet Rodové štúdie, samozrejme p****na na n-tu. Napriek vsetkym výhradám svedomia to absolvovať musím, lebo nespĺňam skladbu predmetov. Dám ti sem potom vycuc prac mojich spoluziacok. Budes oči otvárať.
Vacsina spoluziacok okolo 30 a 30, nevidí LGBT agende žiaden problem, tolerancia a pod. Vôbec nevidia čo je tá tým. Úplne stačí ak by sa chytili tejto casti spektra.
A nie že sa to nedeje. V lete som bola na stretnutí Svobofnych buniek, je tu o tom vlákno. Bola tam rodicia, mám so slzami v očiach rozpravala, že mala chlapca a už nemá, lebo je dievča. 18 rokov. Neprislo mi to ako prípad z milióna, tá agenda je veľmi silná a nie že nie.
Ja s veľa vecami čo hovorí Noro z IV nesúhlasím. Ale s touto určite - keď príde decko zo školy treba upratať bordel v hlave, teda odstrániť a vysvetlit ideologické nánosy.
Es ešte jedna vec - my máme maďarčine take príslovie, job félni, mint megijedni niečo ako better safe than sorry. (Lepšie sa je báť ako zľaknúť).
5 -
😮Hor sa, vychovávať pologramotných otrokov systému!‼️
Veľká školská reforma. Prvý stupeň nebude končiť štvrtým ročníkom, ale piatym. Nebude sa posudzovať čo sa žiak naučil za daný ročník ale za cyklus.
Cykly budú rozdelené 1-3 ročník, 4-5 ročník, 6-9 ročník."Prvý ročník máme teraz urobený tak, že berieme iba prvú časť šlabikára, a až v druhom ročníku sa doberá celý šlabikár. Nám to veľmi pomáha,“ uviedla riaditeľka Základnej školy Bystrany na Spiši.
Prvá časť šlabikara, by mala podľa terajších osnov zvládnutá do pol roka. Druhá do konca školského roka.
Ešte z článku:
Úspešné dokončenie reformy vzdelávania môže byť ohrozené. V poslednom období odišli z procesu jej tvorby pre nezhody a odlišné predstavy kľúčoví aktéri. Ide najmä o bývalú šéfku Štátneho pedagogického ústavu (ŠPÚ) Miroslavu Hapalovú a profesora pedagogiky Branislava Pupalu, ktorí boli na čele reformného tímu. Medzitým došlo k výmene na poste ministra školstva, keď Branislava Gröhlinga nahradil Ján Horecký. Ani to vývoju reformy nepomohlo.
Za ďalšie riziko považuje učebnice, ktoré pre nové kurikulum neexistujú a do septembra, keď sa do reformy majú zapojiť prvé školy, sotva budú existovať. „Začať reformu so starými súbormi učebníc nemá vlastne zmysel,“ hovorí.
Chýba tiež podľa neho systém hodnotenia výsledkov vzdelávania po jednotlivých cykloch. Nebol zatiaľ predstavený a nie je ani spracovaný. „Vzdelávacie štandardy, na ktorých sa stále pracuje, sú len jedna stránka mince. Ak chýba tá druhá – vyhodnocovanie výsledkov – so systémom nepohneme.“Za problém označil aj to, že reforma základného vzdelávania nie je prepojená so strednými školami. „Na tomto úseku sa nedeje vôbec nič a je to odraz toho, že nemáme ucelenú vzdelávaciu politiku. Reforma základného vzdelávania je potrebná, ale nemožno na nej pracovať izolovane,“ dodáva.
——-
Takze znova nejde o deti, ale o peniaze. Nuž šťastie v nešťastí, reforma sa odisli. Kedze každá ďalšie reforma skolstvo iba deformovala, možno to nie je na škodu veci.Pridávam ešte ďalší článok rozhovor.s kľúčovým členom reformného timu, kt však už v tíme nie je:
Momentálne prebieha verejné pripomienkovanie, konajú sa diskusie s učiteľmi a ďalšími aktérmi v oblasti školstva. Aké sú zatiaľ ich reakcie?
Akurát prednedávnom som absolvoval tieto diskusie, na ktorých bolo okolo troch tisícok učiteľov z celého Slovenska. Svedčí to podľa mňa o veľkom záujme. Myslím, že išlo o rôznorodých pedagógov, neboli to len zanietení nadšenci. Z týchto stretnutí som nevnímal nejaký odpor, ani raz som zo stretnutí neodchádzal so zlým pocitom.
Dôležité je pre nás poznať aj spätnú väzbu od zahraničných expertov. Reformné materiály nám vyhodnocuje aj medzinárodný panel odborníkov zo Svetovej banky, od ktorého sme dostali veľmi pozitívne hodnotenie v zmysle, že sa uberáme správnou cestou a materiály sú spracované profesionálne.
Osobitne napríklad ocenili to, ako pristupujeme ku koncipovaniu nového programu v oblasti jazykového vzdelávania, ktorý je cielený nielen na slovenské deti a deti národnostných menšín, ale aj slovenské deti žijúce v zahraničí alebo deti cudzincov žijúcich na našom území. Dokonca nám odporučili, aby sme pri reforme mali väčšie ambície.Konkrétnym zmenám pre školy sme sa už v Postoji venovali. Ide najmä o rozdelenie obdobia základnej školy do troch vzdelávacích cyklov, lepšie usporiadanie obsahu učiva a voľnejšie ruky pre učiteľov pri vzdelávaní žiakov. Ktorú z týchto zmien školy pocítia najviac?
Spomeniem napríklad prerozdelenie učiva do cyklov namiesto ročníkov. Niektorí nám tento zámer vyčítajú, ale sú školy, ktoré to veľmi ocenia. Najmä tie, ktoré majú veľa žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a zvládnutie učiva im ide pomalšie. Ich učitelia potrebujú viac času a vzdelávacie cykly im ho dávajú. Doteraz museli fungovať pod veľkým tlakom a neraz falšovať výkazy, že s deťmi prebrali určitú tému, hoci ju žiaci dobre neovládali. Ale rovnako to platí aj pre nadanejšie deti, ktoré nemusia byť limitované tým, čo majú predpísané pre konkrétny ročník, a môžu sa pokojne venovať rozširujúcim či prehlbujúcim aktivitám.V Česku spravila nedávno tamojšia štátna školská inšpekcia prieskum, v ktorom zistila, že až 80 percent učiteľov má voči zoštíhľovaniu učiva odmietavý postoj. Hlavným problémom pre nich bolo, že nevedia, ako to majú v praxi vykonať. Neobávate sa, že keď dáte učiteľom voľnosť pri usporiadaní učiva, tak tu bude nemalá skupina, ktorá nebudú vedieť, ako sa toho chopiť?
Práve tu by mala zohrať úlohu výrazne posilnená sieť poradcov a metodikov pre školy, ktorí by mali fungovať aj v plánovaných 40 regionálnych centrách podpory.——-
No prečítajte si to, medzi riadkami ja napisane dosť. Som zvedavá kto bude v tých centrách sediet. Bývali ucitelia? Asi sotva… niekto, kto nikdy neučil? To bude super prínosné, keď dá ešte tie peniaze odlejú iným smerom.7 -
Petícia proti zavedeniu vyššie spomínanej veľkej školskej reformy:
https://mojapeticia.sk/campaign/peticia-proti-zavedeniu-cyklov-v-zakladnych-skolach-v-navrhovanej-kurikularnej-reforme/7ff49427-9778-44eb-9cf2-29324449a5af2 -
Lavazza povedal/-a: Dôležité je pre nás poznať aj spätnú väzbu od zahraničných expertov. Reformné materiály nám vyhodnocuje aj medzinárodný panel odborníkov zo Svetovej banky, od ktorého sme dostali veľmi pozitívne hodnotenie v zmysle, že sa uberáme správnou cestou a materiály sú spracované profesionálne.
Ked nič iné, toto by malo byť dôvodom reformu odmietať.
3 -
rozhovor s A. Rajským 23.2.23
https://pdf.truni.sk/katedry/kps/pracovnici/andrej-rajskyAndrej Rajský o sexuálnej výchove a školskej reforme: Liberálne strany sa snažia vyvolať konflikt
Andrej Rajský je predsedom komisie pre vzdelávaciu oblasť človek a spoločnosť, kam táto téma patrí, je preto ten najpovolanejší povedať, čo sa zmení a prečo. Do jeho oblasti spadá aj téma sexuálnych vzťahov, o ktorej sa toľko hovorí.
https://standard.sk/324040/celý rozhovor s Pupalom - 8.3.22
https://www.postoj.sk/100973/na-matematike-vela-menit-netreba-vysporiadat-sa-musime-s-obcianskou-naukou0
Kategórie
- Všetky kategórie
- 1 Možnosti, riešenia, východiská, ciele
- 213 Politika a udalosti
- 81 Udalosti a politika na Slovensku
- 24 Udalosti a politika v ČR
- 61 Zahraničná politika a udalosti
- 50 Globálna politika a udalosti
- 26 Analýzy
- 4 Domáci analytici
- 19 Zahraniční analytici
- 3 Metódy vládnutia
- 25 Svetonázor
- 24 Dejiny a chronológia
- 49 Ideológia - filozofia, náboženstvo, technológia
- 18 Ekonomika a financie
- 32 Genocída vs. zdravie
- 10 Sila, zbrane, vojna
- ___
- 46 Egregoriálno-matričné riadenie
- 12 Jazyk životných okolností
- 2 Osnova bezhrozbového života - Osbeživa
- 12 DVTR
- 238 KSB
- 17 Kultúra
- 8 Filmy, videá
- 4 Literatúra
- 4 Hudba
- 38 Zdravie
- 2 Záhrada
- 13 Liečenie
- 19 Podnety k fóru
- 5 Pomôcky a návody k fóru
- 116 Mimo kategórií